26.8.10

s p e t s - s p e t s - s p e t s

















Min kära syssling Ulrika Björkman är formgivare och gör b l a vackra spetstavlor och kakelplattor. Hon har nog världens största och vackraste spetssamling i hennes biograf på Gotland....när jag var där sist gick vi i gång och blev maniska båda två. Kunde ha hållit på hur länge som helst.

Hennes underbara dotter Saga Markkula var vår vackra modell...hon är en fantastisk ung dam med många kloka och fina tankar.

Vi fick låna den vackra, gamla spetsjackan från Emelie Nygren,
den härliga klänningen skapad av Anna Fältskog samt dom fantastiska hårsmyckena gjorda av hårkullan Sara Sjöberg (som jag snart ska visa mer i från). TUSEN TACK goa Ni!

Ha en fin helg, själv ska jag fota bröllop, ska bli underbart roligt!

Varmaste kramar
Hanna

10 kommentarer:

  1. Hei min varme gode bloggevenn,

    Det var så lenge siden sist !!Altfor lenge siden, tiden har virkelig flydd fra oss denne her gangen. Håper alt er fint med deg, at du sitter igjen med mange herlige minner etter sommeren. Den var god mot oss ikke sant ?? Jeg elsker sommeren med hele meg :)

    For noen fantastiske stoffer med blonder du har fotografert denne gangen. Jeg vet ikke hvem som tar mest oppmerksomhet, den vakre kvinnen eller det vidunderlige stoffet som omsvøper henne. Det er nesten som et bølgende hav! Lykkelig må du være som omgir deg med så mange kreative kvinner, med unike evner som sjenker verden noe helt spesiellt. Det er alltid magisk her inne, sitter alltid igjen med mange tanker. Og de er alltid positive.

    Ha en skjønn helg Hanna, la deg fortrylle av det gifte paret du skal fotografere, varme klemmer !!

    Aina

    SvaraRadera
  2. Så ljuvligt vackert ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  3. ååååå vilka bilder...så kvinnliga,så nostalgiska...och så tidlösa.Vackert Hanna, mycket vackert!

    Kram på dig
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Undrar vad det är med spetsar som väcker sådana känslor!!!
    Åh, så mycket vackert du visar här och jag kan tro att hon har en samling då om hon arbetar just med spets!!! Så läckert!
    Oj...är det ett hårsmycke hon har runt halsen..!
    Vet du att jag har också en sån brosch - gjord av en riktig hårkulla! Så vackert - tänk, vilket hantverk!!!
    Ha en härlig helg!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Men så vackert det är, alla dessa spetsar, det blir en magisk känsla.
    Ljuset du hittat är helt ljuvligt.
    Åhhh, vad mysigt vi skall ha snart, läääängtar tills ni kommer hit.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig blogg du har! Fantastiskt inspirerande bilder, härligt! Lägger till dig i min blogglista så jag lätt hittar tillbaks.

    Kram Catta

    SvaraRadera
  7. Hej Hanna!
    Åh så länge sedan jag var in på din ljuvliga sida!!!
    Dina bilder är helt magiska!!!
    VAd roligt med lägenheten... Den kommer bli grymt fin!
    Ha det toppen!
    Många kramar Susanne

    SvaraRadera
  8. Så vackert det är med all spets ! Jag behöver väl inte säga att bilderna också är underbara, för det brukar jag ju tjata om :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  9. Tes photos sont superbes ! Je suis en admiration devant toutes ces belles dentelles. Bises de Provence et merci pour cette belle visite chez toi.

    SvaraRadera