1.3.12

v i s s e n
















Kan inte sova...är trött i kroppen men orkar inte gå och lägga mig..har bara legat i sängen utan att kunnat gått upp dom senaste senaste dagarna, influensan vägrar ge med sig. Barnen har varit sjuka sen förra söndagen och blir inte friska dom heller...det har varit (och är) fruktansvärt jobbigt...INTE roligt att se sina barn (och man) så sjuka och knappt kunna gå upp och ge vatten till dom. 

Konstigt, när man är sjuk så krymper ens värld...man reflekterar vad som är viktigt...egentligen. Allt fortsätter på som vanligt där ute ändå...

Nu ikväll såg jag en bra film: Nawals hemlighet...herregud, en sådan film får mig verkligen att stanna upp och se att ens egna problem inte är så farliga, inte några problem alls egentligen. Tack gode gud för min familj. 


Bilden tog jag hos Regeringsgatans blommor förra veckan, tänk att något så skört och visset kan vara så vackert...

TA HAND OM DIG!

KRAM
Hanna








12 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen. Det är allt lite segdraget men snart vänder det:-)
    Ha en fin dag / Liv

    SvaraRadera
  2. Varmaste krya-på-er-hälsningar! Det verkar verkligen som om influensan i år håller ovanligt många svenskar "gisslan", och jag hoppas att det vänder för er fort, fort nu, och att ni får gå in i mars lite piggare!

    Ja, visst är det konstigt att falnande blommor kan vara så vackra i sin skörhet...

    Varma hälsningar,
    Helena

    SvaraRadera
  3. Bilden är underbar Hanna! Jag hoppas verkligen att ni mår lite bättre snart!
    kram

    SvaraRadera
  4. Hello, I look here from time to time. I like the color of your images. They are beautiful. You have a very good eye :)Ilike all your pictures.
    You're right, in sickness and priorities change, everything ceases to be valid.
    I wish you good health.

    SvaraRadera
  5. Krya på dig, och även krya på dig hälsningar till familjen också. Fy så jobbigt det är med influensa!
    Hoppas att ni alla snart är på benen igen och får ny styrka av vårsolen.

    Kramar, Carina

    SvaraRadera
  6. Åhh så jobbigt, jag har själv legat däckad i influensan med 40 graders feber i fem dagar- orkade inte göra något!!! Som tur är går det över;) varmaste krya på dig kramarna!

    SvaraRadera
  7. Åh, fy så trist att ni ligger däckade hela familjen! Tyvärr verkar det vara många som drabbats just nu! Har själv haft en envis förkylning i snart 3 veckor!
    Usch, så eländigt det låter hos dej!

    Massor av styrkekramar!
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Hej fina! ...vackert som vanligt här:) Stora kryakramen till dig och familjen. Vet du...jag såg första krokusen idag....krokus betyder livslust....det finns hopp...;))

    kråke

    SvaraRadera
  9. det är ju just det .. ~ att det
    är så nästan plågsamt vackert när
    det vissnar .. & för att Du kan fånga
    just det; det bitterljuva.

    njuter, som alltid, när jag tittar
    in hos Dig.

    krya på Dig, ~ & ha en fin helg !
    kram, hannah

    SvaraRadera
  10. Hej Hanna,

    Otur när hela familjen blir sjuk samtidigt.
    Hoppas ni snart blir friska.
    En stor kram om ett snart.tillfrisknande /Marie

    Så vackra blombilder!

    SvaraRadera
  11. Hej du fina,
    Hoppas ni blir friska snart så vi kan ses!
    Stor kram Niina

    SvaraRadera
  12. Åh vännen...
    Hoppas hoppas du mår bättre!
    -& så fort du känner dig tillräckligt bra så kom & sitt med oss...jag ska pyssla om dig!
    Blev så lycklig av lilla filmen du skickade...Måtte man bli sån när man blir äldre!!!

    Varmaste kramen goaste finaste du

    SvaraRadera