11.1.13

l ä n g t a n






















Å, vad jag LÄNGTAR efter ljuset...just nu är det inte många timmar man kan fota och det gör mig GALEN. Känns i allafall UNDERBART att dagarna blir längre igen...känner mig lycklig över det.

I går fotade jag bl a Soul of Maîas nya FINA kollektion, det snöade och ljuset blev trots allt spännande mot mitt betongfat.

Stökar ner så otroligt snabbt när jag fotar här hemma...kan i stort sett flytta bort allting från ett rum för att få in ljuset rätt...och sen när jag väl fotograferar glömmer jag tid och rum....och timmarna försvinner...det är både meditativt och utmattande eftersom jag är så fokuserad...men jag ÄLSKAR mitt jobb...tackar ofta för att jag får möjlighet till detta.

Någon gång VILL jag ha en atelje...med stora takfönster och högt i tak....men... allting har sin tid...även ljuset...och våren har sin tid....



"morgondagen och gårdagen var lika långt borta, men just nu lyste
solen klarrött mellan björkarna och luften var sval och mild. det är
en kväll för en sång, tänkte snusmumriken. en ny visa som ska ha
en del förväntan i sig och två delar vårmelankoli och resten bara
hejdlös förtjusning över att få vandra och vara ensam och trivas
med sig själv."

- det osynliga barnet, tove jansson




Varm KRAM
Hanna






2 kommentarer:

  1. Precis så tänker jag också att en dag ha en ateljé med fint ljus och alla prylar som jag använder till mitt målande! Ännu är jag inte där riktigt...men kanske nån gång i framtiden...!

    Dina bilder är trots allt sååå vackra och de smyckena också!
    Vilken vacker text som smälter in i vårsjälen direkt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    --------------------------------
    Thanh Le - HomeDesignLove.Com
    http://www.homedesignlove.com
    I'd be happy if you allow me to your blog list.

    SvaraRadera